Klub Strategów w internecie

Spotkanie KSM Online nr 1:
1. Czy możemy wykorzystywać narzędzia online do prowadzenia tego typu spotkań KSM?
 – jak najbardziej można i trzeba
– techniczne kłopoty zajmują pierwsze 15 minut (proponuję połączenie nawet bez rozmowy 10-15 minut przed spotkaniem by wszyscy mogli się połączyć)
– godzina – czy 18:00 to nie trochę za wcześnie? Może 18:30?2. Trend „vintage”, czy jest, na ile silny i jaka jest jego przyszłość. Czy rzeczywiście wylogowujemy się coraz częściej do rzeczywistości?
Chyba tak, ale dochodzi tutaj i kwestia wieku i też poziom zaawansowania w korzystaniu z technologii.
Porównanie z telefonem – czy przypadkiem dzisiaj nie używamy internetu jako przywoływacza znajomych na spotkania offline.

Kasia Kuglin:
Świat wirtualny wspiera naszą komunikację w codziennym życiu funkcjonujemy równolegle online i offline w zależności od potrzeb, przyzwyczajeń – przez co marki również muszą swoje działania kierować równolegle przez te kanały badając zmiany zachowań społecznych

– przykład stacja Mercedes, o której jest wiele informacji w internecie, w mediach społecznościowych udostępnianych tak PR-owo jak i przez osoby uczestniczące w wydarzeniach

– szybkość zmian technologicznych jest gorzej przyswajalna przez starsze pokolenia, przez co doradcami i często decydentami zakupowymi stają się dzieci, wnuki

– (Michał Kowalik) ciekawe jest, że zmiany te zostały zauważone przez Mercedesa w konkretnych sytuacjach sprzedażowych (wnuk przyprowadza babcię do salonu) i są wdrażane w innych krajach na wzór Polski. Pojawił się wniosek, że następuje kryzys autorytetu starszego pokolenia („młody weź mi to znajdź w internecie”).
To zaś budzi wniosek jaki nie padł – działanie offline na grupę aktywną online, przynosi skutki na grupie nieobecnej online (to nie masło maślane, wbrew pozorom :) )